Abstract:
Виявлення та корекція відхилень процесу розвитку є важливою умовою модернізації системи спеціальної освіти, оскільки дозволяє максимально рано включити дітей з обмеженими можливостями здоров’я в освітній простір. Раніше корекційний вплив базувався на концепції безперервного виникнення нових форм, які передують у розвитку, що протікає в реальній взаємодії з середовищем в умовах єдності матеріальної та психічної сторін генезу кожного явища. Діти переддошкільного віку, стан мови яких кваліфікується неврологами і логопедами закладів охорони здоров’я як затримка мовного розвитку, являють собою неоднорідну групу. У частини дітей затримка мовного розвитку успішно компенсується без стороннього втручання та може розглядатися як тимчасова, яка має зворотну дію. В іншої групи дітей подібні відхилення мовного онтогенезу проявляються мозаїчно в мовних і когнітивних процесах, які в дошкільному віці провокують розлади мови різного ступеня вираженості. Мета дослідження –теоретично обґрунтувати та експериментально визначити особливості комплексного корекційно-профілактичного впливу в ранньому віці на основі виявлення прогностично значущих ознак відхилень мовного розвитку.