Abstract:
Спілкування, будучи складною та багатогранною діяльністю, потребує специфічних знань і вмінь, якими людина оволодіває в процесі засвоєння соціального досвіду, накопиченого попередніми поколіннями. Високий рівень комунікативності виступає запорукою успішної адаптації людини у будь-якій соціальній середовищі, що визначає практичну значимість формування комунікативних умінь з самого раннього дитинства. Саме розвиток комунікативності є пріоритетною підставою забезпечення наступності дошкільної і початкової загальної освіти, необхідною умовою успішності навчальної діяльності, найважливішим напрямом соціально-особистісного розвитку. Розвиток комунікативних навичок у дітей з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) стає дуже актуальною так як останнім часом зростає число дітей, що мають порушення мовленнєвого розвитку. Одним з методів корекції порушень мовлення є гра. Гра ‒ це провідний вид діяльності дітей дошкільного віку. Вона є визначальним чинником у розвитку особистості, в тому числі і впливає на один з важливих пізнавальних процесів людини ‒ мовлення. Мета дослідження: визначення оптимальних умов, що впливають на розвиток комунікативних навичок у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення.