Аннотации:
Одне з важливих і чи не найскладніших завдань розвитку мовлення є набуття дітьми вміння самостійно складати розповіді. Знання дітей збагачуються завдяки використанню наочного матеріалу: предметів, малюнків, картин. Однак самі художні засоби не можуть зацікавити дітей, викликати у них бажання говорити. Вони потребують заохочення роздивлятися їх та розповідати.Зосереджуючи увагу на малюнку до художнього тексту,логопед стимулює у них розвиток мовлення, збагачує та активізує лексику, формує вміння узгоджувати слова у реченні і зв’язне мовлення в цілому. Засоби художньої виразності здійснюють не лише розвиваючий вплив, а й коригуючий – той, що сприяє загальному пізнавальному розвитку дітей. Тому засвоєння граматичних компонентів мовлення дошкільників з порушеннями мовлення на логопедичних заняттях буде особливо ефективним за умови включення у них художніх засобів. Отже, ми вважали за доцільне сформувати методику формування вміння узгоджувати іменники та прикметники у відмінку шляхом використання художніх засобів Мета дослідження: складання комплексу логопедичних занять для формування у дітей із загальним недорозвиненням мовленням вміння узгоджувати іменники та прикметники у відмінку шляхом застосування художніх засобів та апробація його на практиці.