Аннотации:
У роботі психолога спеціального закладу загальної середньої освіти зростає увага до проблем адаптації дітей з інтелектуальними порушеннями. У нових соціальних умовах їм складно зорієнтуватись, що зумовлено багатьма причинами. Ускладнюють адаптаційні процеси особливості емоційної поведінки, пов’язані з нерозумінням почуттів інших людей, недостатність навичок соціальної взаємодії, низький рівень усвідомлення нових правил, зумовлений порушеннями інтелекту у дітей. Початок шкільного періоду є відповідальним етапом у розвитку дитини. Це перший досвід подолання труднощів соціального характеру. Він є передумовою успішного становлення фундаментальних якостей особистості — вольових, емоційних, соціальних. Від того, як дитина осилить адаптаційні перешкоди, залежить рівень сформованості захисних сил та потенційних можливостей організму у цілому. Мета дослідження ‒ теоретичне та експериментальне обґрунтування шляхів та психолого-педагогічних умов формування навичок соціальної адаптації дітей із порушеннями інтелекту.