Аннотации:
У сучасній освітній парадигмі особлива увага приділяється формуванню особистісних компетенцій дитини, найважливіше місце серед яких відводиться комунікативним компетенціям. Пріоритет комунікативних компетенцій проходить через весь освітній простір, спочатку через розвиток у особистості усного мовлення, а надалі й писемного. Мова, як інтеграційна функція, відбиває когнітивні можливості дитини, що забезпечують пошук і передачу інформації та визначають можливості соціальної взаємодії між людьми. Читання в початковій школі виступає універсальним навчальним процесом, а в основній та старшій школі стає інструментом самонавчання, найважливішим джерелом особистісного розвитку, засобом пізнання світу і себе в цьому світі. Мета дослідження полягає у визначенні теоретичних та методичних основ змісту логопедичної роботи з формування читацьких компетенцій в учнів з дислексією 5-7 класів, на основі виявлення структурно-функціональних особливостей читання цієї категорії дітей.