Аннотации:
Сучасні економічні й соціально-політичні перетворення, які відбуваються у нашому суспільстві, збільшують кількість стресогенних факторів, що впливають на професійну діяльність людини. Актуальність вивчення професійного стресу в професіях типу «людина-людина» пов’язана з ростом кількості даних професій в суспільстві, а також з інтелектуальними та емоційними навантаженнями, яким піддають себе спеціалісти в сучасних умовах конкуренції на ринку праці в Україні, що приводить до виникнення стресу в професії, який впливає на ефективність діяльності спеціаліста. Особливе місце в питанні ефективної організації праці корекційних педагогів займає проблема професійного стресу, або синдрому «вигорання». Його розглядають як багатовимірний феномен, що виражається в психічних і фізіологічних реакціях на широке коло ситуацій в трудовій діяльності людини, при цьому негативні наслідки професійного стресу розглядають в декількох площинах: вплив на результати праці, психічне і фізичне здоров'я самих фахівців. Вже декілька десятиліть за кордоном професійний стрес є об'єктом уваги і активного вивчення. Мета дослідження полягає в теоретичному та емпіричному вивченні психологічних особливостей та засад профілактики професійного стресу у корекційних педагогів.