Abstract:
Успіх діяльності корекційного педагога залежить від його здатності організовувати свою роботу на основі професійно виваженого, науково обґрунтованого спілкування з суб’єктами сфери взаємодії. У психологічній науці таку здатність особистості професійно вирішувати практичні завдання визначають поняттям «комунікативна компетентність» (іноді ототожнюють з поняттям «компетентність у спілкуванні»). Комунікативна компетентність – це система внутрішніх ресурсів ефективної взаємодії: позицій спілкування, ролей, стереотипів, установок, знань, умінь, навичок. Ефективне спілкування завжди передбачає спонтанний і творчий процес, тому ефективне спілкування – це спілкування, що розвиває. Крім особистісних особливостей до комунікативної компетентності входять особливості пізнавальних процесів й емоційної сфери. Мета дослідження полягає в узагальненні науково-практичного доробку у визначені сутності і змісту поняття «комунікативна компетентність» у контексті фахової підготовки майбутніх корекційних педагогів, розробці тренінгової програми з формування комунікативної компетентності.