Аннотации:
В сучасних умовах розвитку незалежного українського суспільства все частіше виникають нові проблеми в спеціальній психології та корекційній педагогіці, що потребують їх вирішення. Відповідно до положення про спеціальну загальноосвітню школу для дітей з інтелектуальними порушеннями провідна роль відводиться корекції відхилень їх психофізичного розвитку. У Державному стандарті спеціальної початкової освіти зосереджується увага на особистісно-орієнтованому та соціально-психологічному спрямуванні розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями, а саме зазначено, що при корекції необхідно використовувати провідний вид діяльності відповідного віку дітей, який поступово набуває для них провідного значення. Мета дослідження полягає у встановленні сутності процесів розвитку довільної уваги у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями; підборі та апробації діагностичної програми з’ясування властивостей уваги у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями; розробці змістового та організаційного забезпечення корекції довільної уваги у даної категорії учнів.