Abstract:
Мораль, серед різних видів соціальних норм, має найбільше значення для духовного становлення особистості та регуляції її суспільно адекватної поведінки. У Концепції національного виховання одним із найважливіших напрямків роботи з дітьми, які мають типовий і порушений психофізичний розвиток, є моральне виховання. Моральну суть людини, її характер не можна визначити на початку життя, оскільки вони формуються у ході розвитку особистості. Зазначимо на тому, що вирішальну роль при цьому відіграють умови життя, виховання, спілкування і діяльності особистості. Моральні характеристики, їх формування та усвідомлення є тим чинником, який спонукає дітей дотримуватись правил поведінки, адаптуватись до соціального оточення, а, відповідно, дає змогу розвинути суспільно значимі вміння та навички у дитини. Моральне виховання – одна з найважливіших складових доцільного розвитку особистості, спрямованого на засвоєння нею історично вироблених моральних цінностей. Про ефективність процесу морального виховання свідчить моральний розвиток або вихованість дитини. Основою вихованості слугує моральність, яка і є найсуттєвішим її показником. Мета дослідження – дослідити особливості формування мотивів моральної поведінки у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями.