Аннотации:
Інклюзивна освіта, яка полягає в організації спільного навчання дітей з типовим розвитком та особливими освітніми потребами, є частиною сучасної, творчої та гуманної школи, яка будує навчальний процес на засадах толерантності, чуйності, відкритості. Така організація навчання забезпечує повну участь дітей з особливими освітніми потребами у житті та соціальному розвитку. Вона пробуджує усвідомлення того, що всі люди мають рівні права, хоча їх можливості різні. У дітей з особливими потребами формується віра у власні навички, а в дітей з типовим розвитком повага до гідності інших людей та здатність приймати їхні відмінності. Таким способом створюються оптимальні умови для спільного розвитку усіх дітей. Однією з основних проблем інклюзивного навчання та корекційної освіти у цілому є збільшення кількості дітей з психофізичними обмеженнями. Така ситуація обумовлена різними чинниками, серед яких ранній початок навчання і його інтенсифікація; погіршення стану здоров'я учнів; їхнє психоемоційне перевантаження; перевтома школярів під час занять; недостатня увага до організації навчального процесу. Мета дослідження: підвищити рівень психологічного розвитку та навчальних досягнень дітей із ЗПР відповідно до освітніх стандартів інклюзивних класів загальноосвітньої масової школи.