Аннотации:
У сучасних умовах Україна переживає докорінну зміну підходів до системи освіти в цілому, навчання і виховання переорієнтовуються на розвиток особистості, її можливостей та здібностей. Інформаційне суспільство рухається шляхом розвитку творчого мислення людини, яка може успішно адаптуватися в ньому, протистояти негативним обставинам, знаходити позитивні виходи зі складних життєвих ситуацій. Вона здатна до самореалізації своїх можливостей, саморозвитку, але суспільна потреба у вихованні людини, яка творчо мислить, не знаходить повного відображення у шкільній практиці. Тому виховання творчої особистості, людини з творчим мисленням є одним із головних завдань системи освіти. Духовне відродження українського народу неможливо уявити без впливу художньої літератури на формування національної свідомості, бо саме література є одним із активних чинників суспільного виховання – совісті, моралі, загальнолюдських цінностей. Однак, щоб література здійснювала свою виховну і розвивальну роль, треба виробити у людей вміння читати художні твори. Мета дослідження – дослідити теоретико-методичний та практичний аспекти роботи над художніми творами на уроках читання молодшими школярами з типовим розвитком та інтелектуальними порушеннями.