Abstract:
Сьогодні гендерна проблематика стала невід’ємною частиною психолого-педагогічних досліджень. Освітні заклади прийняли обов’язок щодо реалізації гендерної стратегії в освітні установи згідно з Концепцією Державної програми гендерної рівності від 2005 року. На основі цієї концепції відбуваються вагомі зміни, створюються певні умови для ефективного впровадження у заклади освіти гендерних знань. Глибинний сенс таких знань полягає передусім у розробці програм з гендерного виховання молоді, які мають відповідати гендерній політиці держави. Актуальність формування гендерної поведінки молодших школярів зумовлена низкою суперечностей між: сучасними потребами суспільства в рівноправній гендерній культурі особистості і станом освітнього процесу процесу, зорієнтованого на статево-рольові стереотипи взаємин статей; потенційними можливостями освітнього середовища щодо формування гендерної культури учнів початкової школи та консерватизмом змісту, традиційних методів і форм навчально-виховної роботи; необхідністю здійснювати формування гендерної культури в початковій школі і недостатньою готовністю педагогічних працівників закладів освіти до його реалізації. Метою дослідження є науково обґрунтувати та емпірично дослідити особливості формування гендерної поведінки молодших школярів з особливими освітніми потребами.