Abstract:
В останні роки зросла увага до розвитку художньо-естетичної діяльності дошкільників як найважливішого засобу формування у них ставлення до дійсності, засобу морального і розумового виховання, тобто як засобу формування всебічно розвиненої, духовно багатої особистості. Почуття краси природи, оточуючих людей, речей створює в дитини особливі емоційно психічні стани, пробуджує безпосередній інтерес до життя, загострює допитливість, розвиває мислення, пам'ять, волю і інші психічні процеси. Дошкільний вік найбільш сприятливий для художньо-естетичного розвитку дитини. Враження дитинства супроводжують людину через все своє життя. Залучаючи дошкільників до багатющого досвіду людства, накопиченого в різних видах мистецтва і художньої творчості, можна виховати високоморальну, освічену, різнобічно розвинену сучасну людину. Використання в естетичному розвитку дитини взаємодії мистецтв – літератури, театру, музики і живопису – дає можливість для особистісного розвитку, активізує творчий процес, поглиблює емоції, розвиває почуття, інтелект. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та практично апробувати педагогічні умови процесу розвитку художньо-естетичних здібностей дошкільників з порушеннями слуху.