Короткий опис(реферат):
Сучасний стан розвитку спеціальної педагогіки та психології характеризується переосмисленням підходів до особливостей процесу засвоєння знань, умінь та навичок дітьми з мовленнєвими порушеннями.В результаті аналізу та узагальнення наукових досліджень в галузі загальної психології, нейропсихології, психології пізнавальної діяльності розкрито закономірності розвиткупроцесів та функцій пізнавальної діяльності у дітей з типовим психофізичним розвитком та особливості пізнавальної діяльності при порушеннях мовленнєвого розвитку (далі – ПМР). На сучасному етапі проблеми ефективності навчання дітей з порушеннями мовлення продовжують бути актуальними і знаходяться в центрі уваги різних областей наукових знань – психології, нейропсихології, логопедії та інших. З нашого погляду однією з центральних причин недостатнього вміння застосовувати знання про особливості психічного розвитку дітей у практичній роботі є недостатнє усвідомлення фахівцями вищих психічних функцій, механізмів їх розвитку, взаємодії між різними процесами і функціями пізнавальної діяльності. Недостатність цих знань, невраховування їх при побудові навчального процесу з дітьми з порушеннями мовлення викликають труднощі при розробці методів їх навчання, викликають не ефективність навчального процесу з ними. Врахування результатів дослідження особливостей розвитку у дітей з ПМР процесів і функцій пізнавальної діяльності може стати основою для прогнозування можливих варіантів труднощів у процесі навчання їх та створення ефективних шляхів активізації найбільш розвинених ланок у структурі навчально-корекційної роботи. Мета дослідження – визначення рівня та структури недорозвитку процесів та функцій гнозису, праксису, пам’яті та мислення у дошкільників.