Аннотации:
На підставі нормативно-правової документації що регламентує роботу логопеда у дошкільній освітній установі передбачається чітка організація навчально-виховного та розвивально-корекційного процесу. Вона забезпечується: своєчасним обстеженням дітей; раціональним розкладом занять; плануванням індивідуальної роботи з кожною дитиною; наявністю програм роботи вцілому і відповідних занять; оснащенням і наочними приладдям; спільною роботою логопеда з вихователями груп та батьками дітей.
У логопедії під загальним недорозвиненням мовлення у дітей з нормальним слухом і первинно збереженим інтелектом розуміють таке порушення мовленнєвого розвитку, при якому страждає формування всіх компонентів мовленнєвої системи: звуковимови, лексики, граматики. При цьому відзначається порушення як смислової, так і вимовної складової.
При ЗНМ відзначається пізній початок мовлення, бідний запас слів, дефекти вимови і аграматизми. Мовленнєве недорозвинення виражається у дітей по-різному: це може бути відсутність мовлення, лепет, розгорнуте мовлення з елементами фонетико-фонематичного або лексико-граматичного недорозвитку. Метою корекційної роботи з подолання загального недорозвитку мовлення у дітей старшого дошкільного віку в умовах логопедичної групи є: формування правильної звуковимови, засвоєння складової структури слова, розвиток і уточнення словника, розвиток зв’язного мовлення, розвиток фонологічної сторони мовлення, пропедевтика та навчання грамоти. Вирішення цих складних завдань можливе при доборі змісту навчання і способів його формування. Мета: обґрунтовано описати використання корекційно-розвивальних ігор у роботі з дітьми дошкільного віку із третім рівнем ЗНМ.