Аннотации:
Несформованість фонетико-фонематичного, лексичного, граматичного компонентів мовленнєвої системи дітей із ЗНМ чинить негативний вплив на розвиток зв’язного мовлення та суттєво впливає на мовленнєву поведінку. Вказані недоліки у мовленнєвій системі призводять до збіднення експресивної лексики у дітей із загальним недорозвитком мовлення мови і створюють труднощі у оволодінні образно-виразними засобами мови, якими є: епітети, порівняння, метафори, уособлення, антоніми, синоніми, малі фольклорні жанри і т.д. У наш час однією із складних і актуальних проблем корекційної педагогіки є створення умов для формування у дітей із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) здібностей до оволодіння образно-виразними засобами мови, як необхідної передумови підготовки до шкільного навчання, гармонійного розвитку та соціалізації особистості. Актуальність обраної теми обумовлена необхідністю збагачення зв’язного мовлення дітей з мовленнєвим недорозвитком образно-виразними засобами (порівняннями, епітетами, уособленнями, метафорами, синонімами, антонімами, малими фольклорними жанрами). Мета дослідження – розробити методику корекційно-розвивальної роботи з формування здатності до сприймання і адекватного використання образно-виразних засобів мовлення старшими дошкільниками із ЗНМ (III рівень).