Abstract:
Освітньо-виховна система зазнає кардинальних змін у кожну нову історичну епоху. Нові реформування системи загальної і спеціальної освіти, включення в освітню парадигму інклюзивної освіти передбачає підготовку дітей з особливими освітніми потребами до включення в загальноосвітній простір. Цим зумовлене значна зміна змісту, форм організації і удосконалення методики і технік навчання з урахуванням сучасних дитячоцентрованих підходів, забезпечення психологічного і педагогічного супроводження дітей в освітньому процесі як закладів загальної середньої, так і дошкільної освіти. Зміни, які відбуваються в просторі освіти та перетворення і реорганізація усіх основних напрямків життя і розвитку суспільства вимагають від нового підростаючого покоління вміння усвідомлено орієнтуватися у насиченому потоці інформації та організувати власне оптимальність процесу отримання нових знань. Тому сьогодні пріоритетним завданням усіх типів освітніх закладів є активізація дітей у системі організованого навчання як суб’єктів учіння та збереження належної результативності останнього. Мета дослідження – провести теоретичне обґрунтування змістових компонентів і напрямків формування цілісної системи початкових логіко-математичних компетенцій у дітей з порушеннями мовлення, розробити та практично апробувати комплекс логіко-математичних ігор та ігрових задач, що вимагав нестандартних шляхів вирішення для визначення їхньої ефективності в системі роботи з дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку в закладі дошкільної освіти.